موسسه حقوقی دادآرمان

به گفته ی مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران، هرگاه زن و شوهر در طلاق با هم توافق داشته باشند و بخواهند با طلاق به زندگی مشترک خود پایان بدهند، باید دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه خانواده تقدیم کنند.

مشاوره با بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران، وکیل پایه یک دادگستری است که به کلیه قوانین مربوط به طلاق از جمله طلاق توافقی و روند رسیدگی به پرونده طلاق توافقی در دادگاه خانواده آشنایی کامل دارد.

هر چند که طلاق توافقی آسان ترین نوع طلاق در ایران بشمار می رود، اما در طلاق توافقی مانند سایر طلاق ها هر یک از زوجین دارای حقوقی هستند که باید در مورد آنها با توافق زوجین، تعیین تکلیف شود، از این رو مشورت کردن برای اطلاع از حق و حقوق هر یک از زوجین در طلاق توافقی ضروری است.

وکیل طلاق توافقی در تهران (وکیل طلاق توافقی در شمال تهران، وکیل طلاق توافقی در شرق تهران و وکیل طلاق توافقی در غرب تهران) بهترین کسی است که به دلیل داشتن دانش حقوقی و تجربه ی کافی در این زمینه می تواند شما را به خوبی راهنمایی کند، پس با دریافت مشاوره و راهنمایی از بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران و یا وکالت دادن به او برای ثبت دادخواست طلاق و پیگیری پرونده در دادگاه می توانید بدون سردرگمی در دادگاه و در کوتاهترین زمان ممکن و حتی بدون نیاز به حضور در جلسات دادرسی و دفترخانه رسمی طلاق برای اجرا و ثبت طلاق به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

طلاق در ایران

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می ‌رود.

طلاق جزو ایقاعات است، چرا که طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد حق طلاق دارد و طلاق به صورت یک طرفه از طرف مرد انجام می شود. همچنین طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق مخصوص عقد دائم بوده و زن در عقد موقت با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود.

طبق قوانین طلاق در ایران، طلاق انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع طلاق، حقوق زوجین و روند رسیدگی به پرونده طلاق در دادگاه خانواده متفاوت خواهد بود، از این رو توصیه می شود برای تنظیم و ثبت دادخواست طلاق ابتدا با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه مشورت کنید تا از حقوق خود در انواع طلاق مطلع شوید.

انواع طلاق براساس درخواست کننده طلاق

مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران در مورد انواع طلاق چنین توضیح می دهد: براساس اینکه چه کسی دادخواست طلاق را به دادگاه تقدیم می کند، طلاق به دو دسته کلی تقسیم می شود:

  • طلاق یک طرفه: طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن
  • طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران در خصوص انواع طلاق در ایران ادامه می دهد: همچنین طلاق براساس رجوع پس از طلاق به دو دسته بائن و رجعی تقسیم می شود. در طلاق بائن یا بدون رجوع پس از طلاق مرد در ایام عده حق رجوع به همسرش را ندارد و با طلاق رابطه زوجیت بین زوجین به طور کامل از بین می رود؛ اما در طلاق رجعی در ایام عده طلاق، مرد می تواند به همسر خود رجوع کند و به زندگی مشترک خود با همان آثار گذشته ادامه بدهند، در واقع با طلاق رجعی، رابطه زوجیت به طور کامل از بین نمی رود، اما پس از پایان عده طلاق، مرد دیگر نمی تواند به همسر خود رجوع کند و برای ادامه زندگی مشترک باید دوباره با هم ازدواج کنند.

برای اینکه از حقوق مالی خود در طلاق مطلع شوید، برای دریافت مشاوره در این زمینه با شماره تماس بهترین وکیل طلاق در شمال تهران تماس بگیرید.

طلاق یک طرفه

هرگاه فقط یکی از زوجین تصمیم به طلاق داشته باشد و با ثبت دادخواست طلاق از دادگاه خانواده درخواست طلاق نماید، طلاق یک طرفه است. طلاق یک طرفه ممکن است از طرف زن یا مرد مطرح شود.

طلاق از طرف مرد

به گفته ی وکیل طلاق در شرق تهران، طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد حق طلاق دارد و هر زمان که بخواهد می تواند همسر خود را با تقدیم دادخواست طلاق از طرف مرد طلاق دهد، البته باید به این نکته اشاره کرد که مرد برای طلاق دادن همسر خود ابتدا باید حقوق مالی زن را که شامل مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، استراداد جهیزیه و تنصیف اموال است را پرداخت نماید و سپس به درخواست او رأی طلاق یا همان گواهی عدم امکان سازش صادر می شود و مرد می تواند طلاق را اجرا و آن را ثبت کند. همچنین در صورتی که زوج توانایی مالی برای پرداخت یکجای حقوق مالی زوجه را نداشته باشد، می تواند با تقدیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه، تقاضای پرداخت مهریه و سایر حقوق مالی زوجه را به صورت اقساط بنماید.

طلاق از طرف زن

براساس قوانین طلاق در ایران، زن حق طلاق ندارد و برای طرح دادخواست طلاق باید دلایل موجه و محکمه پسندی به دادگاه ارائه نماید تا پس از اثبات دلایل زن برای طلاق به درخواست او از سوی دادگاه حکم طلاق صادر شود.

یکی از مهمترین دلایل طلاق از طرف زن، عسر و حرج است. طبق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق نماید. طبق تبصره ی این ماده، عسر و حرج عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه ی زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن برای زوجه مشکل باشد و زن می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق از طرف زن به دلیل عسر و حرج را بنماید.

به دلیل پیچیدگی های طلاق از طرف زن و زمان بر بودن پرسه رسیدگی به طلاق از طرف زن توسط دادگاه، بهترین راهکار برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق، وکالت دادن به یک وکیل طلاق با تجربه است، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره در این زمینه مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق در غرب تهران را به شما معرفی می کند.

طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران توضیحاتی در خصوص مهمترین نکات طلاق توافقی ارائه می دهد: هرگاه زن و مرد هر دو برای طلاق با یکدیگر توافق داشته باشند و به دلایلی تمایل به ادامه ی زندگی مشترک با یکدیگر نداشته باشند و بخواهند با طلاق به زندگی مشترک خود پایان دهند، باید دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه خانواده تقدیم کنند.

در طلاق توافقی زوجین باید بدون دخالت دادگاه، در خصوص مسائل مالی و غیرمالی طلاق توافق کنند و توافقات خود را به صورت مکتوب و امضا شده به دادگاه ارائه نمایند. مهمترین شرط طلاق توافقی این است که زوجین در خصوص مسائل طلاق با هم توافق داشته باشند، در غیر این صورت نمی توانند درخواست طلاق توافقی نمایند.

مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق توافقی در شرق تهران، آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مرتبط با آن است، از این رو می توانید برای دریافت مشاوره از وکیل آنلاین طلاق از طریق کانال حقوقی تلگرام و سایر پیام رسان ها با ما در ارتباط باشید…

توافقات زوجین در طلاق توافقی

توافقات زوجین در طلاق توافقی شامل کلیه مسائل مالی و غیرمالی طلاق است که در سایر طلاق ها، دادگاه طبق قوانین طلاق در مورد آنها تصمیم گیری می کند، اما در طلاق توافقی زوجین بدون دخالت دادگاه در مورد آنها توافق می کنند و سپس توافقات خود را به صورت مکتوب و امضا شده به دادگاه تقدیم کنند.

توافقات زوجین در طلاق توافقی عبارتند از:

تصمیم گیری در مورد مسائل طلاق توسط زوجین از جمله مهمترین تفاوت طلاق یک طرفه و طلاق توافقی می باشد و از آنجایی که زن و مرد در خصوص مسائل مالی و غیرمالی طلاق با هم توافق دارند، موجب شده است، طلاق توافقی یکی از آسان ترین انواع طلاق باشد.

مراحل طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران مراحل طلاق توافقی در سال جدید را به ترتیب زیر توضیح می دهد:

  • ثبت نام در سامانه مسیر طلاق و دریافت وقت مشاوره (پیش از راه اندازی سامانه مسیر متقاضی باید با ثبت نام در سامانه تصمیم طلاق در طلاق توافقی وقت مشاوره دریافت می کرد.)
  • ثبت دادخواست طلاق توافقی
  • تعیین شعبه و تعیین وقت رسیدگی در دادگاه خانواده
  • صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش)
  • اجرا و ثبت طلاق در دفترخانه رسمی طلاق

شرایط اجرای طلاق توافقی در دفترخانه طلاق

به گفته ی بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران، اجرای صیغه ی طلاق توافقی مانند سایر طلاق ها دارای شرایط و تشریفاتی است. در صورتی که زوجه مدخوله باشد، گواهی عدم بارداری و اگر باکره باشد، باید گواهی بکارت را که از پزشکی قانونی دریافت کرده است به دفترخانه رسمی طلاق ارائه دهد.

زوجه باید در هنگام اجرای صیغه طلاق از خون حیض و نفاس پاک باشد و نیز شوهرش در آن پاکی با او نزدیکی نکرده باشد. هرگاه مرد بخواهد زنی که به واسطه ی بیماری یا غیر آن عادت ماهانه نمی بیند را طلاق دهد، باید از زمانی که با او نزدیکی کرده، تا سه ماه از نزدیکی خودداری کند و بعد او را طلاق دهد.

طبق ماده ۱۱۳۴ قانون مدنی، طلاق باید به صیغه طلاق و در حضور لااقل دو نفر مرد عادل که طلاق را بشنوند واقع گردد. طلاق باید به صیغه عربی صحیح خوانده شود و اگر خواندن به عربی صحیح ممکن نبود (به سایر زبان ها) باید صحیح خوانده شود و همچنین باید در حضور دو شاهد عاقل و بالغ خوانده شود و یک بار گفتن صیغه طلاق برای جاری شدن طلاق کافیست.

در صورت پشیمانی زوجین از طلاق توافقی پس از صدور گواهی عدم امکان سازش نیازی به انجام اقدامات قانونی نمی باشد و اگر زوجین از اجرا و ثبت طلاق توافقی پشیمان شوند تنها کافی است به دفترخانه طلاق مراجعه نکنند و با پایان مدت اعتبار رای طلاق توافقی که ۳ ماه می باشد، رای طلاق باطل و از اعتبار ساقط می شود.

چنانچه زن و مرد پس از طلاق توافقی بخواهند با شخص دیگری ازدواج کنند، می توانند تحت شرایطی برای حذف نام همسر از شناسنامه در طلاق توافقی اقدام کنند و نام همسر سابق خود را از شناسنامه حذف کنند.

اعتراض به رای طلاق توافقی

یکی از سوالاتی که در خصوص طلاق توافقی مطرح می شود، در خصوص امکان اعتراض به رای طلاق توافقی است، آیا می توان به رای طلاق توافقی اعتراض کرد؟

مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران در پاسخ به این سوال می گوید: گواهی عدم امکان سازش، یک رای است که مانند دیگر آرای مراجع قضایی قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی می باشد و پس از ابلاغ آن به زوجین، هر یک از آنها می توانند در تاریخ مقرر که ۲۰ روز برای افراد مقیم ایران و ۲ ماه برای افراد مقیم خارج از کشور پس از تاریخ ابلاغ رای است، به رای طلاق توافقی اعتراض کنند و همچنین پس از صدور رای تجدیدنظر در مهلت مقرر قابل فرجام خواهی خواهد بود و هر یک از زوجین می تواند فرجام خواهی از رای طلاق را مطرح کند؛ اما برای جلوگیری از اتلاف وقت و اطاله دادرسی، زن و مرد باید حق تجدیدنظرخواهی و اعتراض به رای طلاق را از خود ساقط نمایند تا پس از صدور رای دادگاه، رای صادر شده همان روز قطعی شود و قطعی شدن حکم موکول به گذشت مهلت تجدیدنظر و فرجام خواهی نباشد و رای طلاق توافقی هر چه زودتر اجرا و ثبت شود .

مزایای داشتن وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی از آسان ترین انواع طلاق در ایران است اما به دلیل اینکه زوجین باید خودشان در خصوص مسائل طلاق، توافق کنند، ضروری است که در خصوص انجام توافقات طلاق حتما با یک وکیل طلاق توافقی با تجربه مشورت کنند و با دریافت مشاوره و اطلاع از حقوق مالی خود در طلاق توافقی برای طلاق اقدام کنند. همچنین ممکن است گاهی توافقات بین زوجین پیچیده باشد، از این رو تنها وکیل طلاق توافقی می تواند با تجربه و دانش حقوقی خود در زمینه طلاق، زوجین را راهنمایی کند.

با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص انجام توافقات طلاق توافقی احتمال پشیمانی و اختلاف پس از توافقات طلاق بسیار کمتر می شود و بین زن و مرد پس از طلاق توافقی در مورد توافقات طلاق اختلافی به وجود نمی آید.

در صورتی که برای پیگیری طلاق توافقی در دادگاه خانواده به بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران وکالت بدهید نیازی به حضور شما در دادگاه و دفترخانه طلاق (برای اجرا و ثبت طلاق) نمی باشد و می توانید پروسه طلاق توافقی را بدون دردسر و معطلی و در کوتاه ترین زمان ممکن، طی کنید و رای طلاق توافقی یا همان گواهی عدم امکان سازش را دریافت کنید.

کلام آخر

با توجه به آنچه در خصوص تقدیم دادخواست و رسیدگی پرونده طلاق در دادگاه خانواده گفته شد، اکنون می دانیم پیگیری پرونده طلاق در هر مرحله از دادرسی و اعتراض به آرای صادره نیازمند دانش حقوقی و آگاهی از قوانین و رویه دادگاه ها (دادگاه بدوی و تجدیدنظر) در رسیدگی به دادخواست طلاق و دعاوی مرتبط با آن است، از این رو برای موفقیت در پرونده طلاق در هر مرحله از دادرسی نیاز به حضور یک وکیل طلاق با تجربه و کاردان ضروری می باشد.

دکتر مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق (وکیل طلاق توافقی) موسسه حقوقی دادآرمان، وکیل پایه یک دادگستری است که در کلیه دعاوی خانواده از جمله دعاوی طلاق، حضانت فرزند، مطالبه مهریه و سایر حقوق مالی زن و… و همچنین تمام مراحل دادرسی اعم از بدوی، واخواهی، تجدیدنظرخواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی فعالیت و قبول وکالت می نماید. با دریافت مشاوره حقوقی حضوری و وکالت دادن به یکی از وکلای موسسه حقوقی دادآرمان از جمله مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق تضمینی می توانید بدون اطاله دادرسی و سردرگمی در دادگاه برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه از حقوق خود دفاع کرده و با حضور وکیل پایه یک دادگستری تهران در پرونده خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره غیرحضوری از بهترین وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان (وکیل آنلاین مهریه، وکیل آنلاین طلاق، وکیل آنلاین خانواده، وکیل آنلاین برای نفقه، حضانت، جهیزیه، اعسار از هزینه دادرسی و …) از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی (پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران) با ما در ارتباط باشید…

علاوه بر دریافت مشاوره حقوقی غیر حضوری در فضای مجازی از وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان می توانید با شماره وکیل حقوقی این موسسه (۰۲۱۲۲۹۰۴۸۷۳ – ۰۲۱۲۲۹۰۴۸۷۴) در ارتباط باشید تا کاملترین مشاوره تلفنی را در خصوص طلاق و دعاوی مرتبط با آن (مطالبه مهریه در طلاق غیابی، حضانت دائم فرزند و سلب حضانت از والدین، اعسار از هزینه دادرسی، دعوای بطلان نکاح و… ) را با صرف کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان دریافت کنید.

 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان 

 

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان

 

·        وکیل آنلاین

 

·        مشاوره حقوقی حضوری

 

·        وکیل طلاق

 

·        وکیل مهریه

 

·        وکیل طلاق توافقی

 

·        وکیل ارث

 

·        وکیل ملکی

 

·        وکیل ملکی آنلاین

 

·        امور مهاجرت

 

·        انواع جرائم کیفری

 

·        وکیل مواد مخدر

 

·        وکیل رابطه نامشروع 

 

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

 

02122904873    -      02122904874

 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

 

برای ثبت دادخواست طلاق توافقی باید ابتدا برای نوبت گرفتن و شرکت در جلسات مشاوره پیش از طلاق در سامانه مسیر ثبت نام کنید و پس از پایان جلسات مشاوره با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اقدام به ثبت دادخواست طلاق توافقی نمایید.

  دعاوی خانواده